Saturday, August 7, 2010

Saya bahagia, anda macamane ye??

Assalamualaikum..Hye..chakkkk;) Actually saya penat ni, saya mengantuk ni, saya lapar ni, saya rasa macam nak karaoke ni, saya dalam mood happy ni, saya rasa bersemangat nak buat semua benda dan saya rasa lazat sangat-sangat semua rasa-rasa yang saya rasa hari ni..Hok oloh laaa dah termerepek la pulak.... Saya memang macam ni, terima daku seadanya..(-_-)

Tapi serius la, hari ni saya rasa penat sangat-sangat, but at the same time saya pun rasa bahagia sangat-sangat.. Biasanya kalau saya penat tanpa ada perasaan bahagia pada hari itu, saya mesti akan tidur je tapi kalau ada combo penat + bahagia, rasa penat tu akan terneutral dengan automatiknya...Thehehehe...

Sekarang, saya memang rasa happy dan bahagia dengan life saya dan keadaan diri saya sekarang. Walaupun saya baru sahaja kehilangan ayahnda tercinta baru-baru ni, saya tak boleh terus down. Saya akui di awal pemergiannya, saya agak tertekan dan masa tu saya cuba jadi setabah yang boleh. Saya tahu Allah lebih sayangkan arwah dan saya serta keluarga saya harus menerima takdir ini dengan tabah...Semoga roh arwah saya ditempatkan bersama para solihin..Aminn.....

Oh ya sebenarnya saya baru je balik dari Institut Memandu Shahbandar kat Klang. Saya baru je nak ambil lesen kereta setelah sekian lama niat tertangguh. Tadi ada kelas kpp. Tapi bukan sebab attend kelas kpp yang buat saya happy dan bahagia..Bukan ya rakan-rakan..Bukan. Tak de maknanya happy kalau melangok je kat dalam bilik dengar ceramah. Boring yang amat tahap pukul kepala sendiri pakai tukul..Olooh ganas sungguh.. Tapi nasib baiklah ada Weng. Kalau tak boring boring boring sorang-sorang kat situ..

Ok berbalik pada kisah bahagia tadi, kita berhak untuk rasa bahagia kalau kita sememangnya bahagia. Saya rasa saya tidak pernah pretend bahawasanya saya bahagia kalau masa tu saya rasa dilukai dan terluka. Mungkin sebab saya ni jenis orang yang tak pandai nak sembunyikan perasaan sendiri. Kalau tengah moody ke apa memang obvious sangat la. Korang pernah tak rasa bahagia dan gumbira sampai korang rasa korang tak nak moment tu berlalu dalam hidup korang? Korang pernah tak rasa suka suki sampai rasa macam nak terguling-guling sampai juling? Korang pernah tak rasa tenang setenang muka baby tengah tidur? Kalau saya pernah rasa macam tu, mesti korang pun pernah kan. Tapi cara kita mengekspresikan, mendifinisikan dan merai kan rasa bahagia tu mungkin berbeza. Kalau saya, bila saya rasa bahagia dan happy, secara automatiknya mood saya berbunga2 alamanda.

Baiklah, kali ni saya rasa nak share dengan korang semua definisi bahagia dan happy bagi saya ;)

Saya rasa bahagia dan happy.........
~Bila mak saya call.
~ Bila mak saya bagitau duit di bank in kan untuk saya.
~Bila adik beradik ambil berat pasal saya dan tak jemu-jemu nasihatkan saya sebab saya tak makan saman tapi saya makan nasi.
~Bila my cayang cakap "I luv you", "I need you", "I miss you"- baiklah blushing-
~Bila kawan-kawan rapat saya sentiasa ada untuk saya.
~Bila duit loan dah masuk.
~Bila dapat shopping tanpa gangguan dan segan silu.
~Bila assingment dah siap.
~Bila followers saya bertambah.
~Bila dapat makan makanan yang nyummmyyy..oh heaven nya!
~Bila tiket balik kampung berjaya dibeli walaupun hampir-hampir habis.
~Bila dapat balik kampung .
~Bila jumpa my cayang.
~Bila saya berjaya reduce kan berat badan- Horeyyy!!! Tapi sekarang dah naik balik;(
~Bila dapat buat orang yang saya sayang happy, rasa dihargai dan bahagia.
~Bila...bila..bila..bila larut malam..tarakucah cah.suasana sepii...yihaaaa..

Ok sudah sudah. Banyak sangat dah "bila" kat atas tu.. Tapi tu la definisi bahagia dan happy yang sebenarnya bagi saya. Kebahagiaan bukan bergantung kepada berapa juta ribu riban wang yang anda miliki tapi kebahagiaan yang sebenarnya terletak pada hati kita. Berbahagia lah dan nikmatilah hidup ini seadaanya. Kebahagiaan adalah hak milik setiap insan. Setiap insan adalah pemilikan kebahagiaan!!!

Last but not least, life just one, make it sweet..;)




(^^^^^^^________^^^^^^^^)



2 comments:

Denna the Loner said...

Happy to hear you happy. We don't really know each other so much but happy is a gud feeling, and i do believe in every little things that make the world a better place to live in... :)

Nurul Syuhadah said...

yezzaa..strongly agree with u mr denna the loner. Life juz once ryte;)