Sunday, July 10, 2011

After 1 year :)


Assalamualaikum :) Ini entry kedua untuk hari ni. Sekarang ni aku tengah berkobar-kobar nak buat entry secara pukal teheee. Entry ni dibuat khas sempena setahun aku terlibat dengan dunia blogging yang best ni. Tapi tapi tapi yang kurang best nye sebab aku jarang update blog :(

Sepanjang setahun berblogging ni aku rasa best sajee. Setakat ni tak ada yang kutuk-kutuk entry aku. Tak ada anon yang tak puas hati. Kesimpulannya evething going smooth sajee. Mungkin juga sebab aku tak famous macam Fatin Liyana, Yuyu Zulaikha. Kesian dorang tu asyik kena kutuk. Buat apa pun serba tak kena. Entah apa la yang si anon tu tak puas hati sangat dengan dorang kan. Aku tengok dorang tu ok sajee. Tapi tu la harga yang perlu di bayar untuk orang famous macam dorang tu kan. Nasib baik dorang tu tough. Tak mudah melatah. Salute dorang.

As I mentioned in my previous entry, kita tak mampu nak puaskan hati semua orang. Kepada yang tak puas hati tu, biarkan sajee mereka. Tapi aku pun pernah melalui situasi kena kutuk, kena fitnah, padahal aku tak famous pun. Aku ingat lagi time sekolah dulu, ada sorang makhluk Allah ni siap hasut lagi kawan-kawan aku supaya jangan kawan dengan aku. Macam-macam taik dia buat kat aku padahal aku tak ada masalah pun dengan dia. Nak kata dia jeles dengan aku, terpikir juga aku apa point dia untuk jeles. Tapi tak apa aku dah maafkan orang tu dan langsung tak berdendam dengan dia. The past is past. Aku tak nak hitamkan hati aku dengan berdendam tak sudah-sudah. Bukannya mendatangkan manfaat pun dendam mendendam ni kan :) Hmmm kan da jadi panjang kisahnya kalau tercerita pasal ni heee.

Ok berbalik kepada cerita blog ni. Macamana aku boleh berblogging? Siapa yang suruh aku buat blog? Best ke share life kau kat blog? Ok macamni. Aku start berblogging masa aku final sem kat U. Time tu aku terfikir kalau ada blog best juga ek sebab aku ni suka bercakap, suka bercerita. So why not aku luahkan kat blog. So lepas dah buat satu entry, berkobar-kobar la semangat nak update blog secara pukal :) Tapi mood untuk berblogging ni macam roda. Acesss* Sometimes kau akan rasa rajinnya nak update blog tapi kadang-kadang kau buat tak layan je dengan blog ni. Aku create blog ni tanpa disuruh oleh sesiapa. Aku yang nak buat sendiri. At first, aku terfikir ada ke orang nak baca blog aku nanti? Yela tak best la kan kalau setiap entry yang kita buat tu dipandang sepi heee. Tapi alhamdulillah jumlah follower aku semakin bertambah walaupun tak banyak. Bagi orang yang tak dikenali macam aku ni, ok sangat la kalau ada follower dekat 300 :) Bagi aku menulis kat blog ni satu kepuasan. Tak timbul soal best ke tak kalau kita share apa yang berlaku dalam hidup kita kat blog ni. Kalau perkara tu terlalu personal, memang tak ada nye aku nak share kat sini. Oh ya one more thing, dengan menjadi seorang blogger, kita akan dapat lebih ramai kawan :) Tu yang lebih best heee

Last but not least, thanxiee kepada semua yang pernah baca blog aku. Walaupun blog aku ni bukan blog ilmiah, ada juga yang sudi baca. Kepada 294 followers aku, thanx banyak-banyak sebab sudi follow. Keep in touch darlings :)


Senyum dari hati untuk darlings semua.

Bubbye ^_^


No comments: